Upravit stránku

Dodavatelský řetězec v e-commerce zahrnuje mnoho článků. Ať už se jedná o výrobce, dodavatele, prodejce, dopravce, lidi, činnosti nebo informace. Řízení celého řetězce znamená koordinovat jednotlivé články a snažit se je zlepšovat tak, aby byl výrobek dodán v adekvátní rychlosti a kvalitě až k zákazníkovi. Neefektivita v procesu může způsobit pokles marží, obratu a spokojenost zákazníků. Příkladem neefektivity může být nedostatek zásob, dlouhé dodací lhůty od výrobce nebo pomalé vyřizování objednávek. Naopak eliminování mnohdy i malých nedostatků může mít benefity obrovských rozměrů.

E-commerce specifikace a urychlení procesu v řetězci


E-commerce obchodování má celou řadu specifik oproti klasickému kamennému obchodu. Výrobky jsou k zákazníkovi dodávány přímo ze skladu. Roste tlak na rychlost, kvalitu doručení a dodatečné služby. Mnohdy obchodníci kombinují oba kanály – tedy jak kamenné obchody, tak i svůj e-shop. Průběžnou analýzou a zefektivňováním dodavatelského řetězce se zkracuje zpoždění mezi jednotlivými stranami. Dlouhé dodací termíny negativně ovlivňují úspěšnost eshopu, ideální je dodání do dvou dnů, nejhůře do týdne. 

 

Firmy v oblasti e-commerce potřebují partnery, kteří jim budou pomáhat, ať se jedná o sklad v garáži nebo velké logistické středisko. Možnost optimalizace je základním předpokladem úspěšného růstu.

Tipy pro vylepšení dodavatelského řetězce:

  • Spolehliví dodavatelé sortimentu eshopu (Zodpovězení si otázek ohledně výše nákladů na doručení výrobků do skladu, hledání alternativních dodavatelů, existence možnosti zrychlení dodacích časů, pomůže provozovateli e-shopu vybrat si vhodného dodavatele.)
  • Predikce příchozích objednávek, umožňuje flexibilně řídit skladové zásoby.
  • Dobře nastavený vztah a podmínky spolupráce s dopravcem, má významný vliv na zákaznickou spokojenost.
  • Optimalizace skladových procesů a efektivní skladování, jsou předpokladem přesného vychystávání bez zpoždění.
  • Poskytování informace o stavu objednávky, neboli digitální stopa. Při každé manipulaci se zbožím, jsou sledována jednotlivá pracoviště, na kterých se skenuje. Toto umožňuje i pravidelnou analýzu pro zlepšení jednotlivých kroků.

Nikdy nekončící, náročný proces – to je řízení logistického řetězce. Je nezbytnou součástí podnikání v e-commerce a determinuje část  podnikatelského úspěchu. Pokud je řetězec řízen efektivně, jsou dosaženy optimální náklady na kvalitní službu s přidanou hodnotou.  Jedním ze způsobů, jak se vyhnout nástrahám v rámci logistických řetězců, může být outsourcing logistiky. Předání logistické části podnikání profesionálům v oboru fulfillmentových služeb, může výrazně vylepšit zákaznickou zkušenost. Získaný čas je možné následně investovat do rozvoje eshopu, nabízeného portfolia produktů, případně do marketingové komunikace online.

Jak Vám můžeme pomoci?

Naši konzultanti, Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti