Blog

Balící pracoviště v e-commerce

Rychlost zpracování objednávky je jedním z klíčových faktorů úspěšného e-shopu. Při cestě zboží ze skladovacího místa do rukou dopravce, může docházet k různým zpožděním. Jedním z míst, kde ke zpomalení toku zboží může dojít, je balící pracoviště. Co hraje při balení zásilky roli?

Uspořádání skladu
Zboží musí být snadno a rychle dostupné pracovníkům skladu, kteří připravují jednotlivé zásilky. Celé rozmístění by mělo být v souladu s potřebami logistických procesů a materiálových toků zboží ve skladu. Vhodné osvětlení nebo teplota na pracovišti jsou samozřejmostí, určující komfort pracovních podmínek.

Okolí balící stanice
Balící stanice a její okolí ,musí být pro efektivní provoz vhodně upraveno, aby nedocházelo ke kolizi při balení zásilek, doplňování obalového materiálu nebo uložení zásilky do mezistanice. V mezistanici je potřeba mít k dispozici vychystávací vozík nebo přepravní zařízení usnadňující další cestu zboží směrem k expedici. Veškerý prostor okolo musí být dostatečně široký a bez překážek.

Balící stůl a jeho vybavení
Mezi základní vybavení balícího stolu patří počítač včetně příslušenství pro tisk štítků, faktur, či dokumentace, čtečka čárových kódů, průmyslová váha, kamera, obalový a výplňový materiál, psací potřeby atd. Pracoviště s balícím pultem by mělo splňovat minimálně základní požadavky ergonomického pracoviště. To je zajištěno velikostí a nastavitelností výšky stolů, obalovými a dalšími používanými materiály v dosahu. Bezpečnost pracovního místa lze podpořit například nášlapnou gumovou rohoží.

Obrázek v obsahu

Lidský faktor
Správně zaškolení pracovníci balícího pracoviště, jsou klíčovým prvkem v balícím procesu. Vedoucí pracovníci pak měřením a vyhodnocováním jsou schopni určit normy a případně úzká místa, což dalším přizpůsobením procesu, edukací a laděním výkonnostního modelu vede k optimalizaci balícího pracoviště. Při konsolidaci zboží, může dojit k chybě na balícím pracovišti, výhodným řešením je především využití WMS systému, skenování a kontrolní vážení. Při reklamacích může pomoci kontinuální snímání balícího procesu, díky záznamu, je možné později dohledat konkrétní záznam z balení.

Balení výrobků a zboží je exponovaným místem v logistickém řetězci reagující na sezónu a tím mnohdy přetížením stávajícího personálu. To se projeví chybovostí a snížením efektivity pracovníků. Bezchybné balení a rychlost doručení však ovlivňují zákaznickou spokojenost. Zjistí-li se nedostatky v procesu, existuje více možností, jak oddělení stabilizovat a posunout k lepším výsledkům. Ať už úpravou layoutu skladu, navýšením personální kapacity, nákupem nového vybavení nebo přesunem do jiných prostor.

Doporučujeme

Naše reference

Děkujeme za zprávu

Vaše zpráva byla úspěšně odeslána. Brzy se vám ozveme.

Kontaktujte nás

Máte dotaz nebo potřebujete poradit? Napište nám!

Ať už řešíte jakýkoli problém se skladovacími prostory, naši BITO specialisté vám pomohou. Potřebujete poradit s výběrem regálů, skladovacích systémů nebo máte specifický dotaz? Stačí vyplnit formulář nebo zavolat – společně najdeme to nejlepší řešení.

Zpráva *

Děkujeme za zprávu

Vaše zpráva byla úspěšně odeslána. Brzy se vám ozveme.

Nechejte nám číslo, zavoláme!