Blog

Logistika v e-commerce

Internetové obchodování prožívá v posledních letech svůj boom. Výrazně tomu přispěla také světová pandemie Covid-19. Tento boom bude i nadále pokračovat a nejvíce v oborech jako móda a módní doplňky, spotřební elektronika nebo média. Roční přírůstky deset a více procent ukazují enormní potenciál tohoto segmentu.

Výrazně tomu přispěla také světová pandemie Covid-19. Tento boom bude i nadále pokračovat a nejvíce v oborech jako móda a módní doplňky, spotřební elektronika nebo média. Roční přírůstky deset a více procent ukazují enormní potenciál tohoto segmentu. Protože trend růstu internetového obchodování bude pokračovat i v budoucnosti, přičemž však prognózy tohoto vývoje mohou podniky v jednotlivých oborech v současné době provádět jen obtížně, musí mnoho obchodníků a distributorů svou logistickou orientaci nově utvářet a stále upravovat.

Rostoucí množství objednávek po internetu, ale také výkyvy, ke kterým v oblasti e-komerce dochází, vytváří mnoho výzev. V oblasti logistiky musí počítat s vysokou rychlostí a stále kratšími dodacími termíny. V období různých prodejních akcí, jako např. „BlackFriday“, musí e-shopy významně navyšovat své kapacity. Kromě toho jsou u některých výrobků akceptovány dodací doby jen během několika dnů a často jen do 24 hodin. Některé zásilkové společnosti nabízejí dodávku ještě téhož dne. To znamená, že musí své logistické procesy tvořit velmi pružně a rychle, aby mohly na objednávky okamžitě reagovat. Navíc musí internetové obchody zvládnout vysoký počet vratek zboží, a proto musí zavádět také efektivní procesy pro vrácené zboží, ať už se jedná o obchodní model Omnichannel nebo Multichannel. Zásadní podmínkou pro úspěšnost těchto obchodních modelů je především další vývoj inovativních a efektivních skladových a regálových systémů zohledňujících potřeby e-commerce. Na jedné straně nabízejí manuální systémy, jako podlahové regály s přihrádkami nebo vícepodlažní regály, flexibilitu skladování, která je tolik potřebná pro rostoucí objem obchodování na internetu, a je po nich také velká poptávka. Na druhé straně se zejména u větších firem, majících bohaté zkušenosti v oblasti e-komerce, projevuje zřetelný trend k automatizaci.

Online obchodování se od klasické logistiky často liší i vyšší rychlostí vychystávání a balení a také tím, že je nutno zvládnou větší množství vracených dodávek, často i za pomoci automatizačních prostředků. Pro logistiku to znamená jediné: Co dnes zákazník objedná, to musí být k dispozici ve skladu a musí to být co nejrychleji dodáno. Distribuční systémy BITO výrazně optimalizují logistické procesy v souvislosti s objednáváním a vracením zboží a zvyšují konkurenceschopnost e-shopů. Splňují požadavky v oblasti flexibility, rychlé reakce a maximální přesnosti. To umožňuje pracovníkům logistiky optimálně řídit všechny toky zboží i vracení dodávek tak, aby vrácené produkty byly okamžitě znovu k dispozici v systému.

Obrázek v obsahu

Hlavní znaky e-commerce skladových systémů BITO:

  • Speciální systémy pro multikanálovou logistiku. Správu objednávek a vratek lze provádět v několika kanálech.
  • Systémy BITO umožňují řízení malého až středně širokého sortimentu.
  • U širokého sortimentu s velkým počtem položek zboží se používají systémy s nízkým procentem chybovosti, protože chybovost při vychystávání objednávek vede ke ztrátě zákazníků.
  • E-commerce si žádá maximální pružnost. Díky systémům BITO je možné rychle reagovat na změny v sortimentu nebo v objemu a struktuře objednávek.
  • Systémy BITO jsou modulární, hodí se tedy i pro rychle rostoucí start-upy a internetové obchody.

Doporučujeme

Naše reference

Děkujeme za zprávu

Vaše zpráva byla úspěšně odeslána. Brzy se vám ozveme.

Kontaktujte nás

Máte dotaz nebo potřebujete poradit? Napište nám!

Ať už řešíte jakýkoli problém se skladovacími prostory, naši BITO specialisté vám pomohou. Potřebujete poradit s výběrem regálů, skladovacích systémů nebo máte specifický dotaz? Stačí vyplnit formulář nebo zavolat – společně najdeme to nejlepší řešení.

Zpráva *

Děkujeme za zprávu

Vaše zpráva byla úspěšně odeslána. Brzy se vám ozveme.

Nechejte nám číslo, zavoláme!