Uspořádání skladu
Zboží musí být snadno a rychle dostupné pracovníkům skladu, kteří připravují jednotlivé zásilky. Celé rozmístění by mělo být v souladu s potřebami logistických procesů a materiálových toků zboží ve skladu. Vhodné osvětlení nebo teplota na pracovišti jsou samozřejmostí, určující komfort pracovních podmínek.
Okolí balící stanice
Balící stanice a její okolí ,musí být pro efektivní provoz vhodně upraveno, aby nedocházelo ke kolizi při balení zásilek, doplňování obalového materiálu nebo uložení zásilky do mezistanice. V mezistanici je potřeba mít k dispozici vychystávací vozík nebo přepravní zařízení usnadňující další cestu zboží směrem k expedici. Veškerý prostor okolo musí být dostatečně široký a bez překážek.
Balící stůl a jeho vybavení
Mezi základní vybavení balícího stolu patří počítač včetně příslušenství pro tisk štítků, faktur, či dokumentace, čtečka čárových kódů, průmyslová váha, kamera, obalový a výplňový materiál, psací potřeby atd. Pracoviště s balícím pultem by mělo splňovat minimálně základní požadavky ergonomického pracoviště. To je zajištěno velikostí a nastavitelností výšky stolů, obalovými a dalšími používanými materiály v dosahu. Bezpečnost pracovního místa lze podpořit například nášlapnou gumovou rohoží.
Lidský faktor
Správně zaškolení pracovníci balícího pracoviště, jsou klíčovým prvkem v balícím procesu. Vedoucí pracovníci pak měřením a vyhodnocováním jsou schopni určit normy a případně úzká místa, což dalším přizpůsobením procesu, edukací a laděním výkonnostního modelu vede k optimalizaci balícího pracoviště. Při konsolidaci zboží, může dojit k chybě na balícím pracovišti, výhodným řešením je především využití WMS systému, skenování a kontrolní vážení. Při reklamacích může pomoci kontinuální snímání balícího procesu, díky záznamu, je možné později dohledat konkrétní záznam z balení.
Balení výrobků a zboží je exponovaným místem v logistickém řetězci reagující na sezónu a tím mnohdy přetížením stávajícího personálu. To se projeví chybovostí a snížením efektivity pracovníků. Bezchybné balení a rychlost doručení však ovlivňují zákaznickou spokojenost. Zjistí-li se nedostatky v procesu, existuje více možností, jak oddělení stabilizovat a posunout k lepším výsledkům. Ať už úpravou layoutu skladu, navýšením personální kapacity, nákupem nového vybavení nebo přesunem do jiných prostor.
Jak Vám můžeme pomoci?
Naši konzultanti, Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.