Internetové obchodování prožívá v posledních letech svůj boom.
Výrazně tomu přispěla také světová pandemie Covid-19. Tento boom bude i nadále pokračovat a nejvíce v oborech jako móda a módní doplňky, spotřební elektronika nebo média. Roční přírůstky deset a více procent ukazují enormní potenciál tohoto segmentu. Protože trend růstu internetového obchodování bude pokračovat i v budoucnosti, přičemž však prognózy tohoto vývoje mohou podniky v jednotlivých oborech v současné době provádět jen obtížně, musí mnoho obchodníků a distributorů svou logistickou orientaci nově utvářet a stále upravovat.
Rostoucí množství objednávek po internetu, ale také výkyvy, ke kterým v oblasti e-komerce dochází, vytváří mnoho výzev. V oblasti logistiky musí počítat s vysokou rychlostí a stále kratšími dodacími termíny. V období různých prodejních akcí, jako např. „BlackFriday“, musí e-shopy významně navyšovat své kapacity. Kromě toho jsou u některých výrobků akceptovány dodací doby jen během několika dnů a často jen do 24 hodin. Některé zásilkové společnosti nabízejí dodávku ještě téhož dne. To znamená, že musí své logistické procesy tvořit velmi pružně a rychle, aby mohly na objednávky okamžitě reagovat. Navíc musí internetové obchody zvládnout vysoký počet vratek zboží, a proto musí zavádět také efektivní procesy pro vrácené zboží, ať už se jedná o obchodní model Omnichannel nebo Multichannel. Zásadní podmínkou pro úspěšnost těchto obchodních modelů je především další vývoj inovativních a efektivních skladových a regálových systémů zohledňujících potřeby e-commerce. Na jedné straně nabízejí manuální systémy, jako podlahové regály s přihrádkami nebo vícepodlažní regály, flexibilitu skladování, která je tolik potřebná pro rostoucí objem obchodování na internetu, a je po nich také velká poptávka. Na druhé straně se zejména u větších firem, majících bohaté zkušenosti v oblasti e-komerce, projevuje zřetelný trend k automatizaci.
Hlavní znaky e-commerce skladových systémů BITO:
- Speciální systémy pro multikanálovou logistiku. Správu objednávek a vratek lze provádět v několika kanálech.
- Systémy BITO umožňují řízení malého až středně širokého sortimentu.
- U širokého sortimentu s velkým počtem položek zboží se používají systémy s nízkým procentem chybovosti, protože chybovost při vychystávání objednávek vede ke ztrátě zákazníků.
- E-commerce si žádá maximální pružnost. Díky systémům BITO je možné rychle reagovat na změny v sortimentu nebo v objemu a struktuře objednávek.
- Systémy BITO jsou modulární, hodí se tedy i pro rychle rostoucí startupy a internetové obchody.
Jak Vám můžeme pomoci?
Naši konzultanti, Vám mohou toto téma více přiblížit, případně zdarma zpracovat návrh řešení. Neváhejte se proto na nás obrátit s dotazem.